{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Morgenkøretur med klubben

1.048 visninger | Oprettet:

Jeg var på en morgenkøretur med delebilskluben, jeg er medlem af, her til morgen, vi var 6 personer, og vi tog 6 biler ud på turen. Vi skiftede bil undervejs, så vi alle kørte i alle 6 biler.

Vi kørte op til Mount Hamilton, og tidligt om morgenen på en hverdag er der ingen trafik, så vi kunne køre "frisk". Flere af bilerne har jeg aldrig kørt før, ja, jeg havde kun prøvet to af dem, Ferrari F430 og Porsche Cayman GTS. Det var 6 vidt forskellige biler, og et par overraskede mig en del.

Her er listen over biler vi kørte, og jeg har inddelt dem efter hvor godt jeg kunne lide dem, min favorit først:

1) Audi R8 V10
2) Porsche Cayman GTS
3) Ferrari F430
4) Mercedes SLS AMG
5) Nissan GT-R Black Series
6) Aston Martin Vantage

Den store skuffelse var Aston Martin Vantage. Fed lyd, alt andet er middelmådigt. Den føles ikke engang hurtig. Interiøret skuffede også, i det hele taget minder den mere om en midtlivskrisebil end en bil for entusiaster.

Når jeg snakker med andre bilentusiaster er Nissan GT-R enten en bil folk elsker eller hader, så jeg var spændt på at prøve den. Dens kræfter er imponerende, men på de små snoede veje føltes den som en elefant i en glasbutik. Der skulle kæmpes for at få den igennem de små sving, og det giver nu mening hvorfor jeg i min svagere Corvette som regel er hurtigere i bjergene. GT-R er sindsyg hurtig når det går ligeud, men små skarpe sving er ikke dens livret.

SLS AMG er et monster, der er bare altid moment ad libitum, enhver accelleration er er forbundet med hjulspind. Jeg blev aldrig helt tryg ved den bil, det kræver mod at slå alt traction control og stabilitetskontrol fra!

Ferrari F430 lyder fantastisk. Men med enkeltkobling F1 gear virker den forældet. Jeg havde nok det hurtigste stint i Ferrari'en, og den føltes bare "rigtig" på de små veje. Men jeg har kørt den før, så jeg var ikke så imponeret som jeg nok havde været hvis det havde været første gang bag rattet.

Porsche Cayman GTS er bare fantastisk. Ikke mange biler kan følge med, trods den ikke har mange HK. Og PDK er nok et af de bedste dobbeltkoblings systemer der eksistere. Damn, det fungerer godt! Jeg kørte GTS'en på bane sidste år, og jeg elsker bare den bil - og til prisen findes der ikke mange biler der kan måle sig med den.

Jeg bryder mig normalt ikke om Audi. Jeg synes de er for kedelige. Jeg elsker designet, men ikke køreegenskaberne. De er for sterile, og det er som om Audi har perfektioneret alt så meget, at sjælen og hjertet er gået tabt. Men hold kæft R8 V10 overraskede mig! Audi - det er sådan i skal lave biler!

Det var eneste bil med manuelt gear, og selvom eks. Porsche's PDK er SUPER effektivt, og skifter på mikrosekunder, så var det en fornøjelse at spilde tiden med manuelt gear i Audi'en. Den store V10'er trak godt, uanset omdrejninger, og var en fornøjelse at piske op gennem gearene. Bilen er meget forudsigelig, og faktisk ret nem at køre hurtig gennem serier af skarpe sving med niveauskift og op- og nedbremsninger.

Jeg havde egentlig overvejet at skifte min Corvette ud med en ny C7'er, men nu overvejer jeg sgu om det skal være en Audi R8 istedet...

Carsten J
Mand | 48 år | Oprettet: 25. jan 2012


Kommentér på:
Morgenkøretur med klubben
  •   22. apr 2015 GT-R er en fantastisk bil, vi er slet ikke uenige. Den var bare ikke i sit rette element der hvor vi kørte i går.

    Og når vi alle 6 personer, som er vante til at køre sportsvogne, og hvoraf de fleste kører på bane indimellem, havde nøjagtig samme oplevelse, så tror jeg ikke bare at det er mig der er off.

    Ingen biler er perfekte i alle situationer.



  •   22. apr 2015 Carsten J

    Nurburgring er nu der alle tester deres biler, for kan bilen lave en god omgangstid på Nurburgring, er den perfekt både til almindelig vej og på en bane, så er ikke enig i med dig at der burde være en så stor forskel. Igen jeg skal ikke tale på vegne af din oplevelse, men GT-R bliver rost af alle stort set, især hvordan den gøre brug af alle sine heste kræfter, og hvordan den formår at køre på trods af sin vægt.

    Forventer heller ikke den rekord vil holde forevigt, for vi er i en verden, hvor uvikling er hurtigere end nogensinde, den nye GT-R Nismo ligger nummer fire på tavlen, kun overhalet af Porsche 918, Radical SR8, og Radical SR8LM, imporende at den ligger så højt, især når man tænker på pris, effekt, og vægt.

    Her kan du høre Chris Harris teste og sammenligne GT-R med en M5, netop det med at være en gadebil, og hvordan den føles på vejen:

    https://www.youtube.com/watch?v=K8jLbyNloCg

    Igen ikke fordi din mening har betydning, undre mig bare at den ikke føles bedre. Kan godt forstå vi alle har forskellige meninger, men fakta er fakta.


  •   22. apr 2015 Kalil S,

    Der er forskel på en bane, og især Nurburgring, hvor der er mange strækninger der går ligeud, og mange bløde kurver, og så små snørklede bjergveje. GT-R accellererer vanvittigt, men den føltes tung og stor på de små bjergveje. Der var så mange sving, og de kom så ofte, at der mange gange ikke engang var et gearskifte imellem.

    På de rigtige veje er der ikke meget der vil kunne køre fra, eller bare hænge på, en GT-R. Men den føltes bare malplaceret hvor vi kørte i går.

    Jeg var iøvrigt ikke den eneste der havde den holdning. De 5 andre jeg kørte med har kørt en del eksotiske biler, og nogle har også baneerfaring (som jeg selv), og ingen af os var begejstrede for GT-R, på den strækning vi kørte på.

    Den nye GT-R Nismo har sat en fantomtid på Nurburgring, men den gamle rekord fra 2011 er nu slået af bl.a. Corvette, Viper og 911 GT2.

    Jeg vil rigtigt gerne elske GT-R, det er jo et fartmonster til en virkelig god pris. I de rigtige omgivelser er den sikkert en fantastisk bil, det var den bare ikke på ruten i går.


  •   22. apr 2015 Har kun 2 ord at sige :

    lucky you smiley


  •   22. apr 2015 Kan ikke forstå at GT-R føles så tung i sving, for den satte rekorden i 2011 på Nürburgring for serie producerede biler, her taler vi om skarpe sving, og sving hvor man også køre lidt stærkt, heller ikke at din mening har betydning, men kan ikke forstå at din oplevelse var sådan, når jeg gang på gang høre racerkøre blive overrasket over hvor godt den køre på en bane på trods sin vægt.

    Ellers ser det ud til i havde en god morgen.


  •   22. apr 2015 BMW 435i el m4 så du godt kørende smiley og de kan jo tunes mere i nu. Er misundelig på at i i USA kan have så billige biler og vi i Danmark bliver flået i afgift. Tager så hatten af for dem der har råd til de dyre luksus biler i danmark smiley

  •   22. apr 2015 Har kun 3 ord at sige:

    FEDT FEDT FEDT !!! ;o)


  •   22. apr 2015 Ser ud til det var en god tur. smiley

Annonce